Aquesta setmana ha entrat en vigor el nou codi de circulació. Les autoescoles celebren que ara tothom s'hagi d'examinar havent fet un mínim de pràctiques, ja que fins ara moltes de les persones que es presentaven per lliure suspenien diversos intents. També aprofiten l'ocasió per denunciar una mala senyalització en molts punts d'Andorra.
Les autoescoles ho tenen clar: no era lògic que la gent es pogués examinar del permís de conduir lliurement. Reconeixen que les beneficiarà que ara tothom hagi de passar per les seves mans.
Calculen que pel que fa a homologacions de carnets extracomunitaris atrauran entre 100 i 150 persones més a l'any. Una xifra que no és destacable, però que servirà perquè la gent estigui millor formada.
En aquest sentit, Pere López, de l'Autoescola Unió, ha destacat que molta de la gent que ho feia per lliure "repetia diversos intents per aprovar". Amb la qual cosa, creu que "passar per l'autoescola és el correcte".
Coincidint amb l'entrada en vigor del nou codi de circulació, el sector aprofita per denunciar la mala senyalització que es troben en molts punts del país.
Hi ha alguna senyal que, fins i tot, no existeix en el calendari oficial de senyals de trànsit. Un dels casos és una senyal rodona de prohibició que marca la preferència als vehicles que pugen, marcada amb una fletxa negra a la dreta i una vermella a l'esquerra, quan, en realitat, la correcta seria amb les fletxes canviades de color, que indicaria que la preferència és per als vehicles que baixen. Per tant, en un carrer de pujada no tindria sentit i la que hi hauria d'anar és la de forma quadrada i blava on s'indica que la preferència és per als vehicles que pugen.
Una altra incongruència: en un carrer d'Andorra la Vella, on la velocitat està limitada a 20 quilòmetres per hora perquè és una zona escolar, una senyalització provisional per obres indica que s'ha d'anar a 40 km/h.
Sobre els patinets elèctrics, algunes autoescoles creuen que se'ls ha deixat massa llibertat fins avui i que ara serà complicat canviar la mentalitat. Pel que fa a les bicicletes, llancen un avís: "És clar que els cotxes han de respectar-les, però elles també haurien de fer-ho en algunes qüestions com ara els semàfors o els avançaments".
En qualsevol cas, els canvis que han entrat en vigor aquesta setmana eren esperats de fa temps i han de servir per millorar la seguretat a la xarxa viària del país.
Informa: Laura Massegú
Imatge: Fernando Montero-Nil Forcada-Arnau Gaya
Comparteix: