Babot alerta de la situació del comerç tradicional tot i l'èxit del Shopping Festival

www.andorradifusio.ad

Tot i la gran afluència de turistes a la setena edició de l'Andorra Shopping Festival, el comerç tradicional segueix patint la baixada del volum de negoci. Segons Fener Boulevard, esdeveniments com l'obertura d'Ordino-Arcalís han ajudat a promoure la visita de turistes als eixos comercials.

L'hoteleria i la restauració són els sectors més beneficiats en la setena edició de l'Andorra Shopping Festival. Tot plegat, en detriment del comerç local i de proximitat.

El president de l'associació de comerciants Fener Boulevard, Joan Babot, afirma que aquest tipus d'establiments arrossega des de fa temps la disminució del volum de negoci. "El comerç tradicional està pàtint des de fa molts anys, que no es pensin que tot va bé", alerta afegint que "ha estat un cap de setmana". "Estem per sota de les xifres de l'any passat".

No obstant això, Babot valora positivament el festival de compres que es va celebrar del 8 al 17 d'aquest mes. Afirma que ha rebut bones opinions dels associats en general, tot i que no pot compartir xifres.

Espera que aquesta tendència no s'aturi els propers mesos i veu en el fred i en l'obertura d'Ordino-Arcalís dos aliats importants per començar al temporada "amb força".

La contribució dels comuns amb l'arranjament de les avingudes Meritxell i Carlemany i el carrer Na Maria Pla, i del Govern amb el Pla estratègic de turisme de compres encetat l'anterior legislatura, són incentius, per a Babot, per seguir endavant.

Veu amb bons ulls l'aliança de The Shopping Mile que ha començat aquest any i defensa que la unió d'eixos comercials ha de beneficiar el comparador.

Informa: Oliver Jaén
Imatge: Fernando Montero-Arxiu RTVA

Comparteix:

El Govern deixa de cobrar més d'1,2 milions d'euros de l'impost de tinença de vehicles Corts absol l'exdirector de la presó de revelar informació a un reclús