Descens de les denúncies per casos d'intrusisme empresarial i de reclamacions dels consumidors. El ministre de Turisme i Comerç ha remarcat la funció mediadora de l'administració. Només una de cada deu queixes dels clients acaba en sanció.
El Centre d'Atenció al Consumidor ha rebut 701 reclamacions el 2016, un 10% menys que el 2015. Gairebé la totalitat de les queixes han estat de residents i turistes espanyols a parts iguals. Sobretot, per reclamacions del servei prestat en allotjaments turístics. Francesc Camp ha valorat la funció mediadora de l'administració. Dues de cada tres reclamacions es van solucionar així, mentre que poc més de l'1% de les queixes van acabar en expedient.
El Centre d'Atenció contra l'Intrusisme Empresarial ha rebut 43 denúncies, sobretot per males praxis en el sector del transport i els serveis immobiliaris. Aquestes han derivat en setze expedients sancionadors, set més que l'any anterior, per un valor de 90.615€.
"La tendència baixista es manté des del 2012", diu la secretària d'Estat de Turisme i Comerç, Neus Soriano, qui destaca que hi ha menys de la meitat de denúncies que el 2012 i que hi ha un rati de més d'un control per denúncia.
Pel que fa a les reclamacions dels consumidors, el ministeri treballa en la posada en marxa d'un nou programa de gestió per agilitar els tràmits.
Informa: Marc Guadilla
Imatges: Anna Romagosa / Marta Paixà
Comparteix: