Els bancs hauran d'avisar amb dos mesos dels increments des les comissions

www.andorradifusio.ad

Qualsevol client de banc o entitat financera haurà de ser informat amb un mínim de dos mesos d'antelació en cas que se li apugi una tarifa. Així ho ha decidit l'Autoritat Financera que vol garantir una millora en la informació que reben els usuaris.

L'Autoritat Financera ha demanat a les entitats operatives del sistema financer que actuïn amb més transparència i comuniquin als seus clients la informació necessària perquè aquests puguin prendre millor les seves decisions. És a dir, sabent els riscos i costos associats als serveis i productes o operacions.

Per això, la institució diu que no serà suficient posar a disposició del públic el llibre de tarifes a les oficines o a la web de les entitats. Recalca que en cas que les tarifes s'apugin o s'apliquin a un servei no cobrat fins al moment s'haurà de comunicar la modificació a l'usuari dos mesos abans que entri en vigor.

L'Autoritat Financera, a més, puntualitza que s'haurà d'informar de les tarifes que s'apliquin a cada client i no de les més genèriques. L'entitat haurà de poder justificar que ha informat  l'usuari sobre els canvis. Aquesta recomanació es va enviar als bancs fa prop d'un mes i s'ha tornat a enviar recentment.

Informa: Pere Moliné
Locució: Joan López

Comparteix:

Els propietaris de pisos preveuen una davallada en els preus dels lloguers si la crisi s'allarga El confinament fa caure en picat el consum energètic al març