El servei públic de bicicleta elèctrica compartida entrarà en funcionament a ple rendiment en una semana i mitja. Cicland, que així es diu el servei, tindrà 14 parades distribuïdes per totes les parròquies.
El servei constarà d'una cinquantena de bicis i hi haurà un centenar de punts de recàrrega a les parades repartits a totes les parròquies, 5 a Andorra la Vella, 4 a Escaldes-Engordany i una a cadascuna de les restants.
Afavorir la mobilitat sostenible és l'objectiu del servei, pel qual han apostat el Govern i els comuns, que hi destinen 130.000 euros anuals. La ministra de Medi Ambient, Sílvia Calvó, destaca que "implica una millora en la qualitat de l'aire, acústica i una mobilitat eficient".
Tot i que les parròquies centrals són les que disposaran de més parades, la resta també s'hi ha implicat. El cònsol menor de Canillo, David Palmitjavila, posa en relleu com els comuns es va afegir al projecte des del principi, "fins i tot les parròquies en què la connexió no semblava evident, com Canillo i Ordino, que també van participar per connectar amb bicicleta a tot el territori".
Les bicicletes elèctriques estan especialment concebudes per a Andorra, amb l'última tecnologia en motor i un sistema de càrrega per inducció. Tenen una autonomia de 100 quilòmetres. Per desbloquejar la bici es necessitarà l'app de Cicland i hi haurà tres tipus d'abonament: anual, de 76,5 euros; de 30 euros per a 25 usos i tarifes per a ús puntual, amb 3 euros per als primers 30 minuts. La proliferació de carrils bici ajudarà a la implantació del servei, ha assegurat el responsable de Cicland, Miquel Àngel Armengol.
L´empresa Montre SL és l´adjudicatària del servei, tot i que una altra empresa que hi aspirava va presentar denúncia a la Batllia per incompliment del règim jurídic del concurs.
Informa: Sergi Cano
Imatge: Kevin Ribeiro
Comparteix: