
A Andorra més del 80% de la població viu en zona urbana i quan agafa el cotxe la majoria de vegades és per fer un trajecte de dos quilòmetres i mig. Aquest dimecres el cònsol major de la capital ha dit que es reprèn l'expansió del carril bici quan s'inaugura una nova mostra temporal al Bicilab que posa en valor models d'èxit en la mobilitat.
L'aglomeració de cotxes a les carreteres es responsabilitat en part de Henry Ford que a inicis del segle XX va fabricar en massa el Ford T. En 20 anys se'n van fer 15.000 milions d'unitats, entre 9 països de 5 continents.
"La ciutat a escala humana" és la nova exposició del Bicilab que els propers caps de setmana es podrà visitar de manera gratuïta. Daniel Arellano ha estat responsable de fer els diorames de diferents ciutats amb ninots de Playmobil per reproduir models de ciutat a seguir.
"Per què hem arribat que les ciutats siguin com són avui dia i veure que no sempre han estat així. Veure exemples de ciutat d'arreu del món que amb estratègies molt diverses però que totes elles van sobre la idea, crear ciutats dels 15 minuts que incloguin els serveis bàsics al voltant."
Edu Tarrés, cap d'àrea del Bicilab
Així podem veure el model de Curitiba al Brasil, pionera a convertir les àrees històriques en zona de vianants i segregar transport, Copenhaguen on la promoció de moure's per mitjans propis ha estalviat més 230 milions a la sanitat i Singapur on el cotxe és cinc vegades més car que als països del voltant i cal entrar en una subhasta per aconseguir permís per circular.
El cònsol major de la capital ha evitat parlar de tramvia; sí ha dit que els plans d'urbanisme pensen en un futur transport segregat però abans el carril bici.
"Ja ho hem parlat amb el secretari d'Estat, de seure, els tècnics ja han començat a dissenyar d'aquest carril bici i aviat podrem mostrar cap a on volem anar."
Sergi González, cònsol major d'Andorra la Vella
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Eric Mompel
Comparteix: