La teleassistència de la Creu Roja incorporarà un nou servei, el de guarda de claus, que quedarà en mans dels bombers. Això evitarà que en cas extrem i d'emergència, el cos de salvament hagi de forçar la porta per atendre un usuari. És un dels primers fruits del conveni signat amb el Govern. Avui el director de l'entitat n'ha parlat a "La Rotonda".
La teleassistència domiciliada consisteix en un servei a través d'un dispositiu en forma de penjoll o braçalet que s'acciona en cas que l'usuari tingui qualsevol problema de salut. És en aquell moment en què el personal de la Creu Roja s'hi posa en contacte i si és el cas s'activa el protocol d'emergència. En casos extrems en què la persona no respon són els bombers qui acaben obrint la porta amb força i sovint causen algun desperfecte. Ara això es podrà evitar amb un simple consentiment. Tindran una còpia de la clau, sota permís i contracte.
El conveni marc signat aquesta setmana entre el Govern i l'ONG ha d'ajudar a detectar i coordinar millor les necessitats que genera la població. En aquest sentit el director de la Creu Roja ha anunciat formacions a la presó.
Les formacions en primers auxilis són un estàndar de la entitat que vol arribar al 70% de la població formada en la matèria. En aquest mateix sentit, Llansó ha anunciat més contingut a l'aplicació de la Creu Roja per contribuir-hi.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: David Ramos/Arxiu RTVA
Comparteix: