L'esdeveniment del cap de setmana ha estat l'Andorra Shopping Festival que ha portat una afluència considerable als principals eixos comercials del país i força retencions de vehicles al voltant. Tot i que encara no hi ha xifres oficials, avui ja toca començar a fer balanços. De moment dues constatacions: molt ambient i més compres que en un cap de setmana normal en temporada baixa.
Entre aquest concert i aquest altre han passat 13 hores. Entremig tot un reguitzell d'obres d'art contemporani, aparadors engalanats per a l'ocasió, teatre al carrer o fins i tot el show room on l'assessora d'imatge Andrea Villalonga proposava de participar en un canvi radical d'estil. També hi havia les ofertes especials de cada comerç per mirar d'atraure i fidelitzar el client.
Tot plegat ha provocat que a mitja tarda es repetís la imatge de multitud a les principals artèries comercials. Cap a la nit l'afluència va començar a baixar tot i que encara quedava força gent passejant pels carrers o realitzant les darreres compres. A falta de xifres oficials, els comerciants dels principals eixos comercials admetien haver venut més. Una valoració, però, que no es podia fer extensible a tot el país.
Des del Ministeri de Turisme es valora positivament aquest primer cap de setmana i s'espera que en els 16 dies que duri l'Andorra Shopping Festival s'augmenti en un 3 % el nombre de turistes i un 1 % el nombre de visitants, respecte de l'any passat.
Informa: Víctor Reolid Imatge: Víctor Reolid / Lluís Calvo
Comparteix: