Betim Budzaku considera que la desaparició de Grandvalira és un "suïcidi col·lectiu" i que s'ha de fer el possible per salvar la marca. Augura que, si no, tot el país se'n ressentirà. N'ha parlat a l'Ara i Aquí de Ràdio Nacional.
La desaparició de la marca Grandvalira i del concepte que engloba seria terrible per al país. El director general d'Andorra Turisme alerta que el trencament no només afectaria els treballadors, sinó que tindria conseqüències importants globals en el turisme.
Pensa que és gairebé una obligació de la societat evitar que passi. Sobretot, per la incertesa que es projecta a l'estranger.
Budzaku també s'ha referit a les darreres dades d'ocupació, que apunten a una davallada dels visitants. Ha remarcat que encara es tracta de xifres incompletes i que, de tota manera, la tendència des del 2012 ha estat positiva.
Pel que fa al Cirque du Soleil, reconeix que de moment no es plantegen cap alternativa perquè no n'hi ha cap "prou potent per substituir-lo". Apunta, però, que hi ha altres opcions per potenciar el turisme en mesos més complicats, com el maig i juny. En resposta als comentaris que han qüesitonat la fórmula, argumenta que "dir que un espectacle amb una ocupació superior al 90% està caducat no té sentit".
L'espectacle de la companyia canadenca està garantit, com a mínim, per a l'estiu següent. Després caldrà veure si el nou Govern manté l'assignació pressupostària a Andorra Turisme i si es vol mantenir aquesta aposta.
Informa: Judit Pedrós
Imatge: Albert Refart
Locució: Montse Grau
Comparteix: