Arran de l'augment de la venda en línia, el sector del comerç al detall viu un descens de treballadors que està costant recuperar. Així ho ressalta la Cambra de Comerç que considera que part de les dificultats en trobar mà d'obra rau en les condicions de treball.
El sector del retail o més conegut com a venda al detall pateix un descens de treballadors. Així ho constata la Cambra de Comerç en el seu Informe econòmic de l'any 2021 que hem conegut aquesta mateixa setmana. L'any passat aquest descens es va xifrar en un 9% i es va tenir un total de 4.650 treballadors. Es tracta de la xifra més baixa de la sèrie històrica que es remunta al 1991.
La Cambra enumera tres factors: els canvis estructurals que pateix el sector, l'èxit de les compres en línia, potenciades per la crisi sanitària, i la recuperació parcial de turistes que l'any passat van venir al país.
El president de la Cambra de Comerç, Josep Maria Mas, destaca que el que han detectat més és el canvi d'actitud de les persones que hi treballen per diversos factors, com la conciliació familiar. "Després, quan ha sigut l'hora de voler tornar a reprendre, ens hem trobat que hi ha hagut un canvi d'actitud del treballador, que és molt lloable i està molt bé, però buscant un altre tipus de feina o de manera de treballar. Ens ha donat una mica de problemes, potser, sobretot, al comerç, per trobar personal. I intuïm que és més pel tema horaris que per qualsevol altra cosa".
Treballen amb alguns comuns la revitalització de certes zones establint primer una diagnosi del territori i detallant després accions que passen per tres pilars. Mas explica quins són. "En l'àmbit promocional per exemple, fins i tot, amb l'ajuda pública. També de cara a xarxes, de cara a exposicions...".
A tall d'exemple, Sant Julià ja té l'estudi sobre la taula de les avingudes Santa Coloma i Enclar, on s'ha vist que es pot potenciar la branca del motor i a Escaldes s'ha previst tenir l'anàlisi feta el mes d'octubre. La Cambra veu amb molt bons ulls el projecte de Govern per millorar el servei i l'experiència de compra, però demana donar-li més impuls i treballar un calendari d'accions.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Andreij Cristancho-Arxiu RTVA
Grafisme: Hèctor Perna
Comparteix: