Davant del canvi de tendència econòmica, la Cambra de Comerç demana mesures per contribuir a la recuperació. Una de les apostes és el desenvolupament d´una estratègia de marca de país per reposicionar Andorra a escala internacional. Una campanya en la qual ja està treballant l'executiu.
El 'cas Pujol' és un dels exemples que darrerament ha deixat mal parada la imatge d´Andorra. És per això que la Cambra demana a l´executiu que impulsi una estratègia de marca de país com a plaça internacional de negocis per fer front als atacs, diu, infundats i als clixés vinculats al país, en el context de la lluita contra l´evasió fiscal. El president de la Cambra, Marc Pantebre, considera que cal articular una política clara i estructurada de resposta a aquests "atacs" en el marc de l´estratègia de promoció d'Andorra per “potenciar les coses positives que té aquest país, que són moltes, i comunicar-les amb proactivitat”.
Es tracta d´una campanya que comparteix l´executiu, que ja ha posat fil a l´agulla. El cap de Govern, Antoni Martí, assegura que ja s'hi està treballant per “la marca Andorra” i s'han establert grups de treball “més enllà de l'economia” per promoure “aspectes socials, sanitaris i la seguretat”.
A més, la Cambra ha indicat que cal promoure una reforma de les administracions públiques per tal de fer-les més eficients i apostar per polítiques econòmiques que portin una millora de la productivitat i competitivitat de les empreses.
D'altra banda, l'entitat reivindica l´heliport com una prioritat. Considera que el projecte s´ha de desencallar perquè Andorra pugui esdevenir una plaça internacional de negocis. Pantebre afirma que "les nostres comunicacions fora de les vies convencionals han de ser una prioritat absoluta" i ha demanat al Govern que el projecte de l'heliport "estigui encarrilat abans que acabi la legislatura".
Informa: Anna Lladó Imatge: Josep M. Garcia Locució: Joan López
Comparteix: