La Cambra defensa l'aeroport a Grau Roig i es compromet a mantenir l'entorn natural

www.andorradifusio.ad

L'impacte mediambiental que pugui tenir la construcció de l'aeroport de Grau Roig no hauria de ser un problema per seguir amb el projecte, segons la Cambra de Comerç, que assegura que s'invertirà una quantitat important de diners a mantenir l'entorn natural de la zona.

La Cambra de Comerç confia que l'impacte mediambiental no sigui un entrebanc per seguir endavant amb el projecte de la construcció de l'aeroport de Grau Roig.

El president de la Cambra, Miquel Armengol, reconeix que l'estudi sobre l'impacte que tindrà a la zona encara no està fet, però apunta que es destinarà una part important del pressupost del projecte a replantar tots els arbres que s'hagin hagut de tallar per instal·lar la pista.

Armengol defensa que l'aeroport és una manera de diversificar l'economia i creu que pot ser una porta d'entrada de turistes d'arreu del món.

A més, apunta que l'objectiu és que la infraestructura pugui rebre vols de gran capacitat. La previsió és que l'espai aeri només l'ocupin tres o quatre avions diaris i que això afavoreixi al poc impacte que pugui tenir a l'espai natural de Grau Roig.

En aquest sentit, Armengol ha explicat que des que l'avió entri a Andorra fins que aterri passaran 4 minuts i ha afegit que es tracta "d'avions poc contaminants, que no fan pràcticament soroll".

El projecte, ara valorat en uns 300 milions d'euros, encara està en una fase inicial i els promotors estan a l'espera de l'informe de viabilitat de l'Organització Internacional d'Aviació Civil (OACI).

El full de ruta marca que el següent pas és l'estudi mediambiental, seguit de l'econòmic. Això sí, des de la Cambra asseguren que l'únic espai on veuen viable instal·lar l'aeroport és a Grau Roig i si aquest s'acaba descartant, el projecte quedaria en una situació molt complicada.

Informa: Òscar Serrano
Imatge: Pere Besolí-Marta Pons

Comparteix:

França celebra que Andorra hagi decidit ajornar l'obertura de pistes Bars i cafeteries recuperen la franja de migdia a l'interior i el servei ininterromput a les terrasses