El retorn econòmic generat per l´espectacle "Scalada" del Cirque du Soleil ha estat xifrat en 8,5 milions d´euros. Una quantitat que triplica la inversió realitzada pel ministeri de Turisme que és de 2 milions 600 mil euros. Els bons resultats fan que el Govern vulgui tornar a portar l´esdeveniment l´any vinent, però millorant alguns dels aspectes negatius: com ara el procés de venda i reserva d´entrades o la visibilitat de l´espectacle.
De les 47.000 persones que han vist l´espectacle "Scalada" del Cirque du Soleil aquest juliol, 33.000 han vingut de fora d´Andorra. Aquests espectadors han passat un total de 60.000 nits en hotels del Principa i han fet una despesa mitjana de 69,03 euros per excursionista i 113,32 euros per turista.
Així doncs la despesa realitzada pel públic del espectacles puja a 7,2 milions d'euros.
Cal sumar-hi 621.000 euros per la despesa feta a través de la contractació de 28 empreses del país i un total de 108 empleats. També els 199.000 euros que Cirque du Soleil ha gastat a Andorra per la seva logística. Per últim els 432.000 euros que han suposat als mitjans de comunicació. Per tant, l´impacte econòmic total és de 8,5 milions d´euros, "tres vegades més de la inversió feta", segons assegura el ministre de Turisme, Francesc Camp.
"Scalada" ha rebut una nota mitjana global de notable, en concret un 8,4, tot i que els espectadors del país han estat més crítics i l´han avaluat amb un 7,7.
Els aspectes amb puntuació més baixa han estat la visibilitat de l'escenari amb una nota de 6,4 per als espectadors que estaven de peu i la dificultat per trobar aparcament amb una nota de 6,6.
El ministre de Turisme té clar que l'espectacle hauria de tornar l'any vinent. Camp considera que "compaginar el fet de ser una país de muntanya amb l'espectacle a l'aire lliure" és un dels punts a millorar, així com "la visibilitat".
El 75% diu que a banda d´anar a l´espectacle ha anat a comprar, tot i que no es disposen de dades d´impacte econòmic en el sector comercial.
Informa: Almudena López
Comparteix: