El ministre Francesc Camp descarta convertir el Pas de la Casa en un gran outlet per manca de suport, però s'insisteix a ampliar-ne l'oferta comercial. Aquest ha estat un dels punts que s'han analitzat al plenari del consell de competitivitat del comerç, que també ha constatat l'estacament del comerç al detall.
En els darrers mesos s'han posat en marxa una quaratena d'accions per afavorir el creixement del sector. Malgrat això, la proposta de convertir el Pas de la Casa en un outlet, un projecte que recollia el pla estratègic del Govern, queda descartada. La idea no ha rebut el suport del sector i, per tant, no es tirarà endavant. Tot i així, el ministre Francesc Camp insisteix que s´ha d'ampliar l'oferta comercial. "Pensar en una oferta única d'outlet en una empresa que es munti ja i faci un outlet, això no ho farem. Però sí que hi pot haver els mateixos empresaris d'Andorra la Vella i Escaldes que pugin al Pas de la Casa, o del Pas de la Casa, que facin una oferta molt competitiva en preu", creu. De fet, insisteix, "els preus del Pas de la Casa ja són habitualment pròxims als d'un outlet".
Al plenari del consell de la competitivitat del comerç s´ha analitzat l´evolució del sector i el seguiment del pla estratègic del comerç. S´ha constatat l´estacament del comerç al detall. Ara es manté. El ministre Camp afirma que si s'actua la tendència pot canviar en dos anys. "El comerç al detall està estancat", creu Camp sobre la situació actual. El nombre de 1.300 o 1.400 comerços es manté estable, com el nombre d'assalariats, uns 5.300 o 5.400. "No baixem, però no creixem. L'objectiu del pla estratègic és créixer", recorda.
Fins al moment s´han posat en marxa 39 accions incloses en el pla estratègic, el 60% de les planificades. Afecten el Govern, els comuns, les associacions i els privats. En destaquen els plans de formació creats, els projectes d´embelliment o els programes per a la digitalització dels negocis.
Informa Ana Alamán
Imatges Anna Romagosa
Comparteix: