El ministre de Turisme es reunirà dijous vinent amb representants del sector comercial del Pas de la Casa per explicar-los el pla estratègic presentat aquesta setmana. La reunió arriba després que alguns comerciants es queixessin que s´ha fet sense tenir-los en compte.
Dijous vinent a les 19h els comerciants d´Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa, membres del comú i representants del ministeri es reuniran per debatre el nou pla estratègic i l'enfocament que es vol donar al comerç de la vila encampadana.
El ministre ja va explicar aquesta setmana que la idea era revitalitzar el Pas convertint-lo en una zona amb botigues outlet. Camp indica que la proposta arriba després d'un "diagnóstic molt serió de la situació" que s´ha fet amb dues agències espanyoles i franceses i que han diagnosticat que cal diversificar el tipus de productes que s´hi venen, ja que actualment les vendes se centren en el tabac i l'alcohol. Creu que ·"el Pas no pot fer un canvi de l'oferta actual a una zona prèmium en aquests anys que ens hem marcat, s'ha de començar per fer l'oferta més qualitativa i diversificada". Ha posat com a exemple que "hi ha poques botigues d'esports i moda".
Francesc Camp ha reconegut que certament la idea no s'ha treballat amb els comerciants, però que no està del tot tancada i que per tant a partir d´ara podran proposar millores i recomanacions. A més, ha explicat que es crearà un consell d´Andorra Shopping amb diferents comissions de treball que representin els sectors principals i un d'ells, ha di, és el del comerç al Pas de la Casa. Camp "té la sensació que és perceb com si volguéssim imposar, quan el què volem és treballar en equip".
Recordem que el nou pla estratègic preveu 111 accions, entre nacionals i parroquials, i s´aplicarà al llarg de vuit anys. La dotació pressupostària és de 115 milions d´euros i s´espera que repercuteixi en l'augment d´un milió del nombre de turistes.
Informa: Judit Pedrós
Comparteix: