Canillo ha rebut entre un 5 i un 10% menys de turistes que l'any passat, tot i que la facturació no s'ha afeblit. L'objectiu per als propers anys és diversificar més l'oferta turística per diferenciar-se d'altres destinacions de muntanya, per exemple, apostant per la cultura i l'aventura. En aquest sentit, la voluntat és que l'estiu que ve ja es pugui fer pònting al pont tibetà.
La tornada a la normalitat després de la Covid-19 ha reduït entre un 5 i un 10% els turistes que ha rebut Canillo al juliol. Ara bé, s'ha mantingut el ritme de facturació de l'any passat.
Per exemple, el pont tibetà tan sols ha facturat un 2% menys aquest juliol que el del 2022, i preveu tancar l'estiu havent recaptat el mateix que l'any passat, entre 1,2 i 1,4 milions d'euros. El cònsol major, Francesc Camp, explica que "es vol intentar no créixer més en nombre de turistes, però sí en facturació mirant de posar el preu mitjà una mica més alt". Amb tot, "pronostico un estiu del 2023 una mica per sobre del 2019 però segurament una mica per sota del 2022."
L'objectiu per als propers anys és diversificar l'activitat turística. Per exemple, amb més opcions d'oci a la natura com el pònting. De fet, l'activitat, que es podrà fer al pont tibetà, s'obrirà a concurs a principi de l'any vinent perquè estigui llesta la propera temporada. Una atracció que complementa les vies ferrades o el barranquisme, que busquen atraure grups de joves.
"A l'hivern el producte d'esquí és molt prèmium. Som capaços d'atraure turisme de tot Europa i el món però en canvi a l'estiu és més familiar i de proximitat i ens costa més diferenciar-nos de la resta de destinacions de muntanya del Pirineu".
Francesc Camp- cònsol major de Canillo
Camp també aposta per ampliar l'oferta cultural. Amb opcions des del Cirque du Soleil fins al Canillo Arts Escènic, com a complement de visita. Ha aconseguit atraure turistes i no es descarta ampliar-ne el pressupost més endavant si es veu potencial.
Informa: Judith Sáez
Imatges: Andreij Cristancho
Comparteix: