El caos de la Movida arriba al CAEE

www.andorradifusio.ad

El final de la dictadura a Espanya va suposar un moment d'eclosió cultural donant com a resposta moviments com la Movida a Madrid. A partir d'aquest divendres al CAEE es pot veure una mica del caos que marcaria aquella època. 

"Els 80 son una eclosió de llibertat i una varietat d'estils increïble i és el que es veu a l'exposició, que tot es permet i es nota l'arribada de la democràcia", explica la comissària de l'exposició, María Toral.

El punt d'inici de l'exposició la marca una instantània del Guernica de Picasso que el 1981 tornava a Espanya, al Reina Sofía, on era custodiat per la guàrdia civil que deixava enrere el franquisme. Entre les obres de l'exposició hi trobem Dis Berlin on deixa clar la imposició del feminisme, en una obra inspirada en les tres gràcies de Rubens, on tothom es barrejava sense distinció de classes com pinta Ceesepe a qui el seu gran amic Barceló li va dedicar un retrat. En una vitrina hi trobem un esquelet d'ocell de Jaume Plensa, mostra de llibertat de prova del moment. I presidint una de les parets la nova era de La collares, la mateixa Carmen Polo. "Un retrat de la dona de Franco ple d'ironia i crítica", detalla Toral.

Qui va ser alcalde de Madrid a l'època, Enrique Tierno Galván, va encunyar la frase 'beneït caos, perquè és símptoma de llibertat' una frase que inspira l'exposició del CAEE que ha preparat diverses activitats com la projecció d'una pel·lícula d'Almodóvar o un concert dels 80. 

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Kevin Ribeiro

 

Comparteix:

Encamp en Clau de Llum fa brillar el parc de l’Ossa Contraatac del comitè d'empresa del SAAS amb la comparativa de salaris