La dona és la protagonista de l'exposició "Femina feminae" del Museu Carmen Thyssen Andorra. La mostra és un recorregut per tres segles d'història, de Piazzeta a Delaunay. Com a novetat, en aquesta tercera exposició, el visitant podrà tenir accés digital a les curiositats de la restauració d´algunes de les obres.
Des de temps remots, la dona ha inspirat l'art en qualsevol de les seves formes. Al Museu Carmen Thyssen Andorra, situacions costumistes, des de la "Dona amb màscara veneciana" de Giovanni Piazzeta fins a "La gran portuguesa" de Delaunay.
Dones pintades per dones, com "La pastora ajaguda", de Berthe Morisot, que alhora era musa de Manet. "De les més importants dones pintores que ha tingut la història de l'art. Amb una gran proximitat amb Manet per la qual els dos s'alimentaven de les tècniques pictòriques que podien arribar a transmetre. Alhora va ser mussa també de Manet en una dotzena de retrats", explica el conservador del museu, Guillermo Cervera.
Totes són dones que vesteixen els estils de diferents èpoques i corrents pictòrics de l'expressionisme i el fauvisme, passant per estampes de la Belle Époque o el pop art representat per Wesselmann o Lindner, entre les quals rareses com el fragment de l'estampa de platja de Winslow Homer o el quadre pintat per totes dues bandes de Conrad Felixmüller.
Com a novetat, en la visita de la tercera mostra del museu, es podrà consultar digitalment el procés de restauració d'algunes de les obres exposades. "Som bastant pioners a fer pública aquesta informació perquè creiem que és important que se sàpiga la feina que hi ha darrere de la conservació d'una obra d'art", assegura Cervera.
Les muses i la seva col·leccionista Carmen Thyssen, una relació de diàleg que es podrà veure fins al setembre de l'any vinent.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Jordi Seabra
Comparteix: