En la primera meitat de l'any, les vendes de carn d'Andorra s'han enfilat fins a les 133 tones. Ho ha afirmat el ministre d'Agricultura i Ramaderia mentre presentava la nova campanya de promoció de la raça bruna aprofitant l'arribada de la Fira d'Andorra la Vella.
Canvi de logo i d'imatge, aprofitant la coincidència amb la Fira d'Andorra la Vella. El Ministeri d'Agricultura i Ramaderia vol donar un impuls al sector primari, sobretot a la raça bruna d'Andorra, que ha evolucionat en qualitat i en vendes en els darrers anys.
"Portem al voltant de 12 mil quilos de carn venuda de més, uns 133.000 quilos de carn venuda durant el primer semestre del 2024. I d'aquests, el bestiar boví, com a mínim, ha gaudit d'aquest segell de qualitat".
Guillem Casal, ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia
Més sortida al mercat i una producció cada cop més valorada. De fet, en el cas dels bovins, tots els caps de bestiar venuts ho han estat sota la qualificació de qualitat, és a dir, es posen a la venda amb la garantia de qualitat excel·lent. Però un dels mals endèmics del sector és la manca de relleu generacional. Hi falta planter i, aprofitant la fira, la idea és reclutar candidats entre els més joves.
"Què farem per apropar el sector a la ciutadania? Doncs, uns tallers didàctics dedicats a nens d'entre 6 i 10 anys. Seran dissabte al matí i a la tarda a la fira comercial. Diumenge al matí, aprofitant la fira concurs d'Andorra, hi faríem els tallers, i a la tarda, de nou, a la fira comercial".
Guillem Casal, ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia
Una manera de reivindicar el sector i la bona feina que s'està duent a terme els últims anys. Amb aquest objectiu també s'ha fet el canvi de logo per identificar la raça bruna d'Andorra.
Informa: Jordi Cama
Imatges: Kevin Ribeiro
Comparteix: