Carn d'Andorra guanya cada cop més pes entre els consumidors. Ja arriba al 15% del total. Un creixement que continuarà amb la divulgació a les escoles de la feina que fan els ramaders. Ho ha explicat al programa Ara i Aquí de Ràdio Nacional el gerent de l'associació que els aplega.
Augmenta el consum intern de Carn d'Andorra. Un producte autòcton que, amb el pas dels anys, s'ha guanyat un forat en un mercat tradicionalment dominat per les grans explotacions estrangeres.
La carn que comercialitza Ramaders d'Andorra també ha aconseguit situar-se bé en el sector de la restauració.
Segons el gerent de Ramaders d'Andorra, Gerard Martínez, suposa "el 10-15% del total de la carn de boví que es consumeix internament". Indica que se serveixen "mil quilos setmanals als restauradors de carn d'Andorra, cosa que suposa un repunt respecte als anys anteriors".
El següent pas serà créixer a través de les escoles. Per exemple, incloent Carn d'Andorra als menús. Una pràctica que ja es duu a terme al Lycée i que, pròximament, s'estendrà a l'Escola Andorrana.
També es projecten tallers als centres per explicar als alumnes la importància de consumir productes de quilòmetre zero com aquest que, al final, reverteixen en benefici per la societat de múltiples maneres.
Informa: Jordi Cama
Imatges: Fernando Montero
Comparteix: