La CEA alerta que el creixement econòmic podria "matar" sectors com la construcció

www.andorradifusio.ad

La patronal ha alertat que alguns sectors com la construcció podrien arribar a morir d'èxit amb el ritme de creixement que està tenint l'economia ara mateix. Ho ha dit el president, Gerard Cadena, que ha estat aquest dijous a 'La clau'. 

L'obertura a la inversió estrangera s'ha fet massa ràpid i caldria aplicar filtres perquè no perjudiqués les empreses nacionals, segons Gerard Cadena. A més, alerta sobre el ritme de creixement de l'economia andorrana, que a la llarga pot ser perjudicial per a sectors com la construcció.

"Hauríem d'obrir-nos, però amb certes condicions, això és el que hauríem d'intentar trobar entre tots. No és bo créixer en aquests nivells en sector com la construcció que ja va passar al 2008."

Gerard Cadena, president de la CEA

Des de la CEA s'alinea amb els sindicats per promoure els comitès d'empreses o els delegats, ja que considera imprescindible establir convenis col·lectius. El president de l'entitat reconeix que sectors bàsics com el comerç, turisme, construcció i la banca necessiten mà d'obra intensiva.

Arbitratge Coopalsa

El conflicte de Coopalsa s'hauria d'haver resolt a la Batllia i no amb un arbitratge, tenint en compte que és un tema laboral segons la patronal. Així ho ha dit el director de la CEA, Gerard Cadena a 'La clau'. 

"Els temes de salaris i horaris estan contemplats en els contractes laborals i a partir d'aquí penso que pots intentar fer una mediació. Però si estan tractant-se temes contractuals, jo penso que la solució hauria d'haver sigut la de la Batllia."

Gerard Cadena, president de la CEA

Informa: Joan A. Sarmiento

Comparteix:

Ordino estrena un compostador impulsat pels alumnes  Andorra la Vella rebaixa l'impost a empreses implicades en projectes d'habitatge