Tot i ser un servei públic, Cicland va haver d'aturar l'activitat amb l'inici del confinament i no té encara data de reobertura. L'empresa que gestiona les bicicletes elèctriques compartides espera que Andorra segueixi aviat els passos de grans ciutats on serveis equivalents es tornaran a posar en marxa aviat, com una aposta més per fomentar la mobilitat sostenible.
Des que es va posar en marxa, l'agost de 2018, Cicland no ha registrat cap accident greu, però el servei públic de bicicletes elèctriques compartides va haver d'aturar l'activitat amb l'inici de la crisi sanitària per evitar el risc de col·lapsar el sistema sanitari. El tancament ha deixat sense mitjà de transport una seixantena d'abonats anuals i una trentena més de petit ús.
Ciutats com Barcelona o Madrid han anunciat la reobertura del servei equivalent de bicicletes públiques en els propers dies. A banda de fomentar una mobilitat més sostenible la bici pot ser una bona alternativa al transport públic, que ha hagut de limitar els passatgers per complir el distanciament social.
L'aturada del servei ha frenat els plans de creixement de Cicland, que tenia previst obrir dues noves estacions a Escaldes-Engordany. En el futur s'afegiran a les 14 repartides per les set parròquies, amb un total de 50 bicicletes.
Informa: Joan López
Imatges: Sergi Linares / Kevin Ribeiro
Comparteix: