Les bicicletes elèctriques de Cicland s'han convertit en un element més dels carrers d'Andorra, especialment de la capital i Escaldes-Engordany. Hi porten tres anys i la intenció de la concessionària és fer un salt endavant amb un nou abonament mensual i la previsió de renovar la flota.
El servei de bicicleta elèctrica compartida es va iniciar el 2018. L'any passat la pandèmia els va passar factura. Enguany el servei vol créixer i superar el centenar d'usuaris inscrits.
Un centenar de persones treuen una bicicleta de la seva estació habitualment. Són els usuaris actius de Cicland, el servei públic de bicicletes elèctriques repartides per totes les parròquies, però són especialment presents a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.
N'hi ha 55 i l'empresa concessionària té plans per renovar la flota, segons ha explicat el seu gerent, Diego Albino, que ha comentat que de cara a l'any que ve esperen poder presentar al Govern "una proposta d'una nova bicicleta".
La renovació és un pas per donar una empenta al producte, que es va veure força afectat l'any passat per la pandèmia amb un parell de mesos d'aturada total.
Un altre és ampliar l'oferta de tarifes. Actualment n'hi ha tres, un abonament anual, un de petit ús de 25 viatges i un altre d'ús puntual, amb preus que van de 76 a 3 euros per mitja hora de servei.
Oferir un nou abonament mensual és la proposta que presentaran al Govern. L'arribada dels patinets elèctrics pot suposar una competència, però des de Cicland ho veuen com un servei complementari, ha assegurat Albino, que ha remarcat que "el que volem es aconseguir tenir serveis més sostenibles que ajuden a tenir la imatge de país verd".
Els usuaris de Cicland han fet aquest any més de 2.300 viatges, lluny dels 4.400 que es van enregistrar els primers sis mesos de servei. De les 14 estacions operatives, les que estan situades a la plaça de la Rotonda, ara inactiva per les obres, i a la plaça Santa Anna d'Escaldes-Engordany són les que més moviment generen.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Pere Besolí
Comparteix: