Els clients de plans de jubilació i inversions d'Assegurances Generals podrien perdre els seus diners, segons l'AFA

www.andorradifusio.ad

L'AFA creu que hi haurà dificultats perquè els clients d'Assegurances Generals puguin recuperar els diners invertits en plans de jubilació i altres productes d'estalvi. Des de l'organisme destaquen que el procés de liquidació de l'empresa podria allargar-se entre 3 i 5 anys, després que aquest dimecres s'hagi fet pública la decisió de la Batllia de decretar la fallida de la companyia.

La recuperació de diners dels clients que tenen contractes d'assegurances de vida i estalvi a Assegurances Generals es preveu complicada, després de decretar-se'n la fallida.

L'AFA ha remarcat la dificultat de quantificar el valor dels productes afectats, atès que encara falten dades per conèixer i hi ha informacions inexactes. Les dades preliminars indiquen que hi ha entre 280 i 400 pòlisses d'estalvi que serien les principals afectades d'una possible pèrdua de diners.

Per fer front al deute i mirar de perdre al menys possible, la valoració i venda dels actius immobiliaris de l'empresa seran vitals. La previsió és que el procés de liquidació pugui allargar-se un període entre 3 i 5 anys. Ara s'obre un període de 30 dies de reclamacions per justificar el valor dels productes per part dels posseïdors dels productes davant l'AFA. "La nostra sensibilitat serà anar cas per cas per analitzar cada ram de l'assegurança", avança el director general, Ramón López.

Pel que fa a les pòlisses de no vida, n'hi hauria unes 9.100, que quedarien garantides pel Govern, a excepció dels sinistres ocorreguts abans de l'1 d'octubre d'enguany, que s'hauran de reclamar.

El fins ara administrador especial de l'empresa, Jordi Torrellas, substitueix els anteriors administradors que, segons l'AFA, haurien comés mala praxi en la gestió. A més, s'ha detectat una dificultat important a l'hora de diferenciar entre béns i patrimoni de l'empresa i dels administradors. "Ens trobem amb actius no aptes per cobertures de provisions tècniques, reassegurances deficients o inexistents, inversions fallides, model de negoci gairebé inexistent, perquè el que entrava de negoci era molt menys del que sortia en valors nets...", ha enumerat López.

La fallida d'Assegurances Generals també comportarà l'acomiadament de part del personal, tot i que de moment no se sap quantes persones afectarà. 

Informa: Joel Romero
Imatges: Sergi Linares

Comparteix:

Jover assegura que el procés d'intervenció d'Assegurances Generals és el més "garantista" Cal Pal farà als visitants viatjar en el temps per celebrar el Nadal