Els combustibles sintètics són una alternativa als vehicles elèctrics. Es tracta de combustibles vegetals que poden funcionar amb tot tipus de vehicles i que són una altra manera de disminuir les emissions. Aquesta és una de les idees que dona el nou president de l'Associació de Importadors de Vehicles, Pere Betriu.
Porta 7 anys a l'empresa familiar i agafa el relleu de Carles Sansa. Betriu arrenca com a president de l'AIVA i agafa el càrrec amb alegria i amb orgull per representar el sector. Actualment, i per complir el compromís de minvar les emissions, gairebé tots els vehicles que surten al mercat són híbrids. Però per lluitar contra el canvi climàtic, Betriu explica que hi ha altres alternatives al vehicle elèctric. Ens explica quines:
"Hi ha diversos tipus de combustibles sintètics, però els que ara com ara sembla que estan més a prop d'arribar al gran públic són combustibles d'origen 100% vegetal i que les emissions netes a l'atmosfera és 0"
Pere Betriu, president d'AIVA
I és que el nou president remarca que el seu és un sector canviant. S'estan produint canvis, fins i tot en la manera de conduir. I també augmenten els lloguers per mesos, una tendència que arriba al Principat. "A molts llocs d'Europa ho troben com una cosa molt normal i aquí a Andorra és una cosa que ja ha arribat i que ha vingut per quedar-se. És una tendència que anirà a l'alça", defineix Betriu.
La matriculació de turismes ha caigut en el mes de març un 20% respecte al mes anterior. Una dada que Betriu insta els mitjans a mirar-la amb perspectiva. Assegura que les matriculacions de vehicles elèctrics van molt lligades al pla Engega i creu que "perquè tinguéssim una dada real és agafar les vendes de tot un any".
Els combustible fòssils s'han encarit. També ho han fet les matèries primeres, i això ha fet que els preus dels vehicles s'hagin apujat. Tot i això, Betriu afirma que les perspectives de venda a Andorra pel que fa a turismes i vehicles en general segueixen sent bones.
Informa: Caterina Vidal
Imatges: Kevin Ribeiro
Comparteix: