Una quarantena de comerços han donat la benvinguda a la Braderie d´enguany, amb la intenció de millorar les xifres de visitants francesos dels darrers mesos en l´inici de la temporada d´estiu.
Comerços a peu de carrer, espectacles itinerants i animació són només algunes de les activitats que es podran veure en aquesta sisena edició de la Braderie.
El nombre de visitants francesos ha disminuït els darrers mesos per les vagues en els transports a l'estat veí. Tot i això, els comerciants preveuen que amb l´arribada de l´estiu els turistes s´incrementin per reactivar un sector com el francès, que en els darrers mesos ha minvat.
"Els dos mesos passats han estat molt complicats i fluixos. La gent no pujava de França perquè no tenia gasolina, el mes de juny s'ha regularitzat i a veure si el mes de juliol i el d'agost podem tirar endavant i que hi hagi gent", ha desitjat Jean-Jacques Carrié, precident d'Iniciativa Publicitària.
Malgrat que l´afluència en el dia d´avui no ha estat la prevista, els comerciants esperen que demà i diumenge s´incrementi significativament el nombre de turistes que arribin al Pas, aprofitant la celebració de la sisena edició de la Braderie. Per promoure-ho s´ha fet una campanya publicitària a la franja del sud de França.
"La Braderie està consolidada, és un producte que el client francès ja té assumit", explica el cònsol major d'Encamp, Jordi Torres. Tot i això continuen fent publicitat a Tolosa i l'Arieja, esperant que l'afluència sigui superior a la d'anys anteriors.
Al llarg d´aquests tres dies els carrers del Pas de la Casa s´ompliran de turistes i visitants, que tindran l´oportunitat de gaudir de diferents activitats al carrer, així com espectacles i castells inflables per la canalla, tot coincidint amb la festa major, fet que ha permès incrementar les activitats que hi haurà al llarg del cap de setmana.
Informa: Joel Romero Imatges: Jordi Seabra
Comparteix: