Velles Cases Andorranes ha iniciat, avui, l'última fase de salvació del Fargo: la seva restauració. El vell autocar ja està en un taller del país, on un planxista amant de vehicles com aquest s'encarregarà de deixar-lo com nou. Ja s'han recaptat 25.000 euros i el Govern també hi col·laborarà.
L'última fase per salvar el Fargo ja ha començat. A primera hora del matí s'ha iniciat el trasllat del vell autocar des de la nau on ha estat guardat els darrers sis mesos, després de desenterrar-lo, fins al taller on es restaurarà.
La campanya de Velles Cases Andorranes per recaptar fons, que continua oberta, ha recollit ja uns 25.000 euros. El cost estimat és de 80.000 i des del Ministeri de Cultura han assegurat a l'entitat que assumiran la part on no arribin.
Tornar a treure el Fargo a l'exterior ha estat una tasca complexa, que ha requerit de moviments molt ben calculats. Per endavant hi ha almenys un any de feina i el més important és preservar tots els detalls.
Es començarà per la carrosseria i després vindran l'interior, el motor i, per últim, posar-lo en funcionament.
Ja han aconseguit algunes peces i confien de trobar totes les originals que calguin. Altres entitats del país han establert contactes a Estats Units, Anglaterra, Austràlia i Canadà, que és on es va fabricar el Fargo.
L'objectiu de Velles Cases Andorranes és, a banda d'explicar l'evolució del transport de passatgers en carretera, salvaguardar un autocar molt antic que parla de la història d'Andorra, que no era de ningú i que ara serà de tot el poble.
Informa: Laura Massegú
Imatge: Sergi Linares
Comparteix: