Comerciants d'Andorra la Vella reclamen treballar de manera conjunta i responsable per recuperar el lideratge amb una millor experiència de compres. En aquest sentit, en les pròximes setmanes es faran públiques les accions que s'han decidit en el Pla estratègic del comerç amb l'objectiu de dinamitzar les compres a partir del turisme. Aquestes conclusions s'han obtingut després que al març s'elaborés un informe diagnosticant les mancances principals del comerç.
Antoni Miralles, vicepresident de l'Associació de Comerciants i Restauradors de Riberaygua i Travesseres, espera que el Pla estratègic del comerç que elabora el Govern suposi un revulsiu per al sector. Destaca que els comerciants "estem acostumats a treballar sols" i això fa "que no avancem tan de pressa com necessitem". Creu que "el canvi definitiu" serà "que pensem tots en conjunt i d'una altra manera".
Els hàbits de consum dels clients han anat evolucionant i el creixement de les compres a través de les plataformes digitals ha provocat que el diferencial de preus que caracteritzava el comerç hagi minvat. L'accés a la informació també ha comportat que els compradors siguin cada cop més exigents i reclamin venedors més especialitzats. Rosa Pons, membre de l'Associació de Comerciants i Propietaris de l'Avinguda Meritxell" ha declarat que "un bon venedor no té preu" i ha destacat la importància de tenir personal format per oferir una bona experiència de compra. En aquest sentit ha manifestat que "a Andorra hem sigut molt privilegiats amb el diferencial de preu i tenim molt poder d'atracció", però insisteix en la necessitat de "fer una gran pas" perquè el client visqui una bona experiència i valori el tracte i el país. "Ens hem de convertir en un país premium i això no és labor d'un, sinó de tots", ha afegit.
És per això que Miralles reclama unificar l'oferta d'espectacles i activitats que hi ha tot l'any sota una mateixa marca en lloc "d'accions inconnexes sense res a veure". Rosa Pons posa en relleu que "tots som ambaixadors d'Andorra", ja que "un client satisfet tornarà" i per això "hem de fer marca país i crear hàbits amb activitats marcades".
Amb l'objectiu de recuperar el lideratge comercial, que pel ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, Andorra ha anat perdent els darrers anys, s'espera que la presentació d'aquest Pla estratègic comporti que Govern, comuns, Andorra Turisme, associacions i negocis individuals puguin treballar de manera conjunta.
Informa: Hèctor Romance Imatge: Cristina Jubete
Entrevista completa a Antoni Miralles i Rosa Pons a l'Ara i Aquí
Comparteix: