Comerciants i hotelers entenen la cancel·lació de l'Andorra Shopping Festival per motius sanitaris. Però també demanen que es busquin noves activitats complementàries que segueixin portant turistes al Principat.
Empresaris i hotelers coincideixen en la necessitat de la cancel·lació de l'Andorra Shopping Festival, ja que consideren que la salut ha d'estar per sobre de tot, malgrat el daltabaix econòmic que la suspensió previsiblement comportarà. El pont festiu del Pilar ha tingut registres positius, però hi ha molta incertesa sobre el que es pot esperar en els propers dies. El director de la Unió Hotelera, Jordi Pujol, creu que és "un entrebanc més perquè els mesos d'octubre i novembre ens portava bastanta gent". Tot i això, assegura entendre-ho i "posar per davant la salut". "Vistes les imatges que hem tingut l'altra setmana entenem aquesta decisió", ha afegit.
Al mateix temps, creuen que s'han de buscar iniciatives que ajudin a mantenir una entrada de visitants continuada i estable. La presidenta de l'Associació de Comerciants de l'Eix Central, Sònia Yebra, proposa "altres accions que potser no aportin tanta aglomeració de gent, però sí que facin venir la gent a comprar". "Al final, la terminologia de festival no era la més adequada, però sí l'acció en si mateixa", considera, perquè creu que "en els últims anys no hi havia grans aglomeracions".
L'Executiu ja s'ha mostrat favorable a buscar noves activitats que ho facin possible. De fet, Andorra Turisme es vol trobar amb diverses entitats representatives d'aquests sectors per mirar de consensuar aquestes activitats.
Informa: Pere Moliné
Imatges: Desirée Sala
Comparteix: