La companyia d'autobusos Julià preveu moltes dificultats en la tornada a l'escola si es manté l'aforament al 50%

www.andorradifusio.ad

Al Grup Julià la mesura del 50% de màxima capacitat als autobusos també els afecta. Afirmen que si al setembre es manté aquesta normativa de seguretat contra la Covid-19 hi haurà molts problemes tenint en compte que comença l'escola.

La línia L1, el Bus Exprés i quatre viatges diaris entre Andorra i Barcelona i l'aeroport són les línies de negoci que ha pogut mantenir actives el Grup Julià.

Ha hagut de fer suspensions temporals de contracte i reduccions d'horari però des de l'u de juliol han pogut recuperar una mica del personal.

Pel que fa a la norma del 50% de capacitat dels autobusos amb el transport nacional no els afecta, però sí en l'internacional. El director general del grup, Bartumeu Gabriel, assegura que "no té lògica sortir amb un 50% des d'aquí i quan passem la frontera, a Espanya o a França (la capacitat) és del 100%". Això suposa una reducció "d'entre 26 i 30 places".

Al setembre comença l'escola i serà necessari eliminar aquesta mesura, perquè sinó serà molt problemàtic de cara a l'inici del curs. Gabriel preveu "moltes dificultats per poder donar un bon servei quant a horaris i número de busos, perquè a Andorra hi ha els que hi ha".

Una de les pèrdues importants incloses en el gairebé 80% que ha deixat de guanyar la companyia, afecta el mercat amb turoperadors turístics que finalment és molt fluix tot i tenir en marxa des de l'u de juliol el bus turístic. Gabriel explica que "han demanat preus per a fer circuits però en l'últim moment s'han fet enrere" per la situació als països veïns i les restriccions que s'han imposat als viatgers en alguns territoris.

A més han pogut anar treballant amb algunes excursions organitzades des dels comuns o altres institucions públiques.

Informa: Sílvia Mestre
Imatge: Sergi Linares

Comparteix:

Assandca assumeix que no hi haurà radioteràpia aquesta legislatura i lamenta que el Govern s'hagi desentès del compromís La pandèmia fa créixer les vendes de bicicletes entre ciclistes novells, sobretot per Internet