D'aquí a pocs dies s'obrirà el plec de bases per escollir una empresa que assessori una estratègia fins al 2035.
Canillo busca assessorament per a crear una estratègia turística global per a la parròquia a deu anys vista.
"Oferir productes als turistes, com millor comercialitzar-los, d'on podem buscar innovació en aquest camp en qui ens hem d'inspirar i quins productes hem d'oferir de nous."
Jordi Alcobé, cònsol major de Canillo
Tot això, tenint present que cada estiu és millor a la parròquia. El termini per fer-ho és de sis mesos. Alcobé afirma que busquen una part de diagnòstic, una part d'estratègia i, finalment, una part d'implementació d'accions.
Les accions aniran buscant un turisme més familiar, però sempre pensant a potenciar el comerç i serveis de la parròquia.
"El turisme i el fet de viure a Canillo ha de ser una simbiosi. No podem fer accions contra els residents, o a favor només dels turistes. Hem de fer que tot convisqui bé, i aquesta convivència també ha de beneficiar el teixit econòmic local i la població resident."
Jordi Alcobé, cònsol major de Canillo
Per això, es vol fer partícip el teixit econòmic i comercial de la parròquia en la definició de l'estratègia i la implementació d'accions.
Una de les persones clau de l'estratègia serà la nova directora del Palau de Gel, que també liderarà la política turística de la parròquia. Després d'un procés de selecció amb participació del comú, Ensisa i el sector hoteler ha escollit Sira Puig.
La catalana té 15 anys d'experiència en càrrecs de direcció, 5 dels quals a Ensisa en el moment de la creació de la marca Grandvalira.
Informa: Pilar Candel
Imatges: Nil Forcada
Comparteix: