La connexió ferroviària amb Barcelona costaria 220 milions d'euros

www.andorradifusio.ad

Un enllaç ferroviari amb Barcelona com a alternativa a la precarietat dels accessos per carretera d'Andorra. És la proposta que ha fet davant del Govern i la Cambra de Comerç Sebastià Mijares. El projecte tindria un cost d'uns 220 milions d'euros, la meitat que el d'un hipotètic aeroport nacional.

En 4 anys es podria construir un enllaç ferroviari des d'Alp que connectés amb Andorra.

Serien poc més de 50 quilòmetres que permetrien la connexió amb Barcelona amb una inversió prevista d'uns 220 milions d'euros, als quals caldria sumar 40 milions més pels combois.

Mitjançant trajectes semidirectes, amb aturades a Ripoll i Vic, dues hores i 45 minuts separarien una futura estació a Sant Julià de Lòria de la capital catalana.

El projecte seria molt més econòmic que el bus, uns 15 euros, i a més permetria també que el transport de mercaderies s'abaratís un 90%. Són els pilars fonamentals del projecte que l'enginyer Sebastià Mijares ha presentat davant del ministre d'Economia i Empresa i els directius de la Cambra de Comerç.

L'enginyer argumenta que "el transport de mercaderies és potser el factor determinant que no valora cap altra infraestructura proposada com l’aeroport però també sobre altres possibles infraestructures ferroviàries que ha plantejat la Cambra". En aquest sentit ,"és una possibilitat que pot ser determinant, sobretot de cara al transport estratègic, no oblidem que Andorra importa tot el que consumeix".

El ministre d'Economia i Empresa, Jordi Gallardo, creu que s'ha de "conjuminar amb la resta de projectes que des de la Cambra de Comerç s’estan impulsant també per poder desenclavar el país, tant ferroviaris com aeroportuaris". Afegeix que s'han de veure "quines possibilitats pressupostàries i tècniques tenen tots els projectes". "Només que un d’ells pugués ser factible representaria una revolució per a les comunicacions al país i un gran impacte en positiu".

La infraestructura permetria donar servei, aproximadament, a mig milió de persones l'any i ajudaria a descongestionar els sobreexplotats accessos viaris.

De fet, en el que totes les parts coincideixen, tant Govern, com la Cambra, és en la necessitat de trobar alternatives de connexió per al futur que desenclavin Andorra.

Informa: Jordi Cama
Imatges: Sergi Linares

Comparteix:

El Cercle de les Arts i de les Lletres lliura els Arts Andorra 2019 Alumnes dels tres sistemes educatius assisteixen a l'assaig general de "Bohemios"