El pes específic de les xarxes socials en la informació és un fet indiscutible. Fa temps que els polítics han trobat en les noves tecnologies una via efectiva per expressar les seves opinions o transmetre missatges polítics. El col·lectiu "Digui.ad" ha fet un estudi sobre la presència dels consellers i conselleres generals a les plataformes de comunicació com ara Facebook o Twitter.
L´estudi es basa en la presència i activitat dels parlamentaris actuals a Facebook, Twitter i Linkedin. Les dones guanyen de llarg pel que fa a l´activitat en les tres plataformes, sobretot a Twitter, amb un 58% de presència de les conselleres generals per un 32% dels consellers. Els resultats també es decanten clarament del costat femení tant en Facebook, amb un 75% de presència de les conselleres davant un 53% dels consellers. Resultats similars s´obtenen de l´anàlisi de Linkedin.Alfons Miralles, fundador de l´empresa "Digui.ad": "Ens esperàvem, com passa arreu d'Europa, que els consellers minoritaris que tenen poc temps de paraula en els parlaments, poca presència als mitjans de comunicació, siguin més actius a les xarxes i així ho certifica l'estudi: els parlamentaris del grup mixt, ja sigui de SDP o PS estan molt presents a les xarxes socials en percentatge en comparació dels altres." Les formacions polítiques amb menys presència al Consell són més actives a les xarxes socials. Així el cent per cent de parlamentaris de PS i SDP tenen compte en alguna de les tres plataformes, mentre que en el cas de DA el percentatge se situa molt per sota, un 53%. Els Liberals, per la seva part, se situa en un 88%. I és que internet s´ha convertit en una bona estratègia per arribar als ciutadans, seguint la línia de la resta de països.Tall Guillem Casal, politoleg: "Qui guanya el debat a les xarxes socials no significa que el guanyi a la realitat. Però sí que les xarxes socials trasmeten el que percep la gent a la realitat". Si ho comparem, i pel que fa a twitter, els parlamentaris andorrans tenen menys presència que els francesos o catalans, per exemple. Per contra, a Facebook superen en percentatge tant als de Catalunya o Espanya.