El volum de compres de Nadal genera més consultes i reclamacions al servei d´Atenció al Consumidor. Cada establiment té les seves condicions a l'hora de fer canvis i devolucions que han d´estar a disposició del consumidor. Amb tot, el millor per evitar malentesos és sempre preguntar i en cas de fer una reclamació fer-ho amb la millor actitud.
Comparar preus i no comprar compulsivament ajuda a reduir el risc d'haver de fer devolucions a les quals els establiments no estan obligats. No obstant, és el que genera més queixes durant les festes.
Josep Pujol, ha alertat al programa d'ATV "La Rotonda" que en període de rebaixes les compres poden estar subjectes a condicions diferents que la resta de l´any, la qual cosa s´ha d´informar per part dels establiments. Explica que, per exemple, els comerços no tenen cap obligació d'acceptar les devolucions i, si ho fan, ha d'explicar en quines condicions.
Sí que està regulat en el cas del comerç electrònic que és de 7 dies ja que el producte no és palpable. Amb tot, en cas de reclamació una bona actitud serà el millor començament.
Si el 2016 el servei va tancar amb un total de 780 queixes es preveu que aquest ho faci en 700 o 720, en part gràcies a la tasca pedagògica i informativa del servei.
Per a més informació es pot trucar al telèfon 180 00 180, consultar Consum Andorra al Twitter o connectar-se a consum.ad.
Informa: Rosa Alberch
Comparteix: