La construcció de tres nous centres comercials constata l'aposta a l'alça per les grans superfícies

www.andorradifusio.ad

Tres nous centres comercials estan en construcció i entraran en funcionament l'any vinent. Els experts creuen que les grans superfícies són una aposta a l'alça perquè atreuen un perfil de consumidor diferent.

El centre comercial Epizen i l'R15, a Sant Julià, i el Fener Boulevard, a Andorra la Vella, sumaran més de 30.000 metres quadrats de superfície comercial i de serveis. Aquest és un model en auge que vol captar clients de perfil diferent, segons l'expert Jordi Mas.

Assegura que aquestes superfícies diversifiquen l'oferta comercial i augmenten el tràfic a diferents indrets del país. Segons Mas, la riquesa d'Andorra és que no només hi ha Andorra la Vella, sinó que pots tenir diferents espais i això és el que fa que Andorra comenci a fer-se gran". "El fet que obrin tres centres comercials és molt positiu perquè generarà reclam".

La inversió en infraestructures, formacions, interiorisme i, sobretot, en talent digital és important per millorar l'aspecte dels centres amb l'anomenat look and feel. Una forma més de captar el consumidor a través de l'efecte visual.

Per a Mas la compra en línia no té per què marginar el comerç tradicional. Afirma que "la tendència és que cada vegada augmentarà més el tràfic perquè el consumidor final està exhaust i té ganes de recuperar la botiga física". Diu que amb la sensació actual de certa "normalitat", els "pronòstics, les dades i les investigacions apunten que tindrem aquest augment de vendes".

Amb més o menys grans superfícies, les previsions apunten un augment de les vendes del sector comercial respecte fa dos anys un cop passades les restriccions més dures de la pandèmia. 

Informa: Anna Mata
Imatges: Andreij Cristancho

 

Comparteix:

La Covid-19 obliga Encamp a deixar en suspens alguns projectes Cues per sortir per la frontera sud i retencions a la C-14 per una manifestació i un accident