Els ingressos per itinerància d'Andorra Telecom s'estabilitzen en 25 milions d'euros, deu més del que s'esperava per la fi de la itinerància a la Unió Europea. Hi ha ajudat el fet que gairebé un 50% més de turistes han consumit dades mòbils quan han visitat Andorra la temporada d'hivern. Com a conseqüència, l'ús de la xarxa de telefonia mòbil s'ha més que triplicat.
Durant la temporada d´hivern s´ha registrat un augment del 48% en les connexions de telèfons estrangers que consumien dades mòbils en territori andorrà. Un fet que des del ministeri de Turisme atribueixen, en part, als contractes signats per Andorra Telecom amb diversos operadors per abaratir el cost de la itinerància o fins i tot eliminar-lo.
Des de la tecnològica destaquen no només que un 30% més turistes han utilitzat la xarxa andorrana l'hivern passat, sinó també que han consumit més dades. El portaveu d'Andorra Telecom, Carles Casadevall informa que "de les targetes que han fet servir dades, s'han utilitzat el doble de meqgues que l'any passat". "En xifres, s'ha passat d'una mitja de 40 megues per targeta a 90", diu afegint que "la utilització de la nostra xarxa ha crescut un 250%".
La fi de la itinerància a la Unió Europea ha comportat haver de signar nous acords amb les companyies telefòniques europees. Per a Andorra Telecom ha significat ingressar menys pel consum que es fa en itinerància al país. No obstant això, l'augment del volum de turistes que utitlizen el telèfon mòbil a Andorra ha alleugerit la davallada d'ingressos. "Van baixant però el fet que hi hagi molt volum, fa que no baixin tant com s'havia previst, ha dit.
Les dades mòbils dels turistes també s'utilitzen, de forma anònima, pel projecte d'smart country destinat a millorar la mobilitat.
Informa: Andrés González-Nandín/Joan Antoni Sarmiento
Imatge: Anna Ginestà
Comparteix: