La Cambra de Comerç ja té operatiu el centre de resolució de conflictes empresarials, una vella aspiració. Mediació, conciliació i peritatge extrajudicial són els serveis que ofereix.
La Cambra de Comerç presenta un nou servei, el centre de resolució de conflictes empresarials. Per fer-ho ha organitzat una taula rodona amb diversos experts. Evitar que els conflictes dels empresaris acabin a la Batllia és un dels objectius d'aquest servei.
Amb aquest servei, la Cambra vol dotar de més rapidesa a la resolució de disputes a les empreses i entre elles. Així s'estalviarien recórrer a la justícia, lenta i més cara.
L'objectiu, segons ha assegurat la directora de l'entitat, Pilar Escaler, és "arribar a una solució consensuada i conjunta entre les parts". El que també servirà perquè "la relació entre les parts pugui continuar en el futur".
Escaler reconeix que l'èxit del servei s'haurà de mesurar a llarg termini. A Espanya aquesta pràctica cada dia té més adeptes. El mediador i advocat, Juan Antonio Ruiz, explica en aquest sentit, que ja s'està implementant entre advocats i empresaris. Tot i això, "queda molt camí per recórrer".
La Cambra ha obert el registre de professionals que exerciran de tercer imparcial en la resolució del conflicte, que pot ser un mediador, un conciliador o un pèrit. Alguns empresaris ja s'han adreçat al centre per demanar assessorament sobre el servei.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Kevin Ribeiro
Comparteix: