La Creu Roja encara la darrera fase de proves dels dispositius de teleassistència que funcionaran fora de casa 

www.andorradifusio.ad

La setmana vinent arrenca la darrera fase de proves dels nous dispositius de teleassistència de la Creu Roja, que incorporen un geolocalitzador que els permetrà funcionar fora de casa. Un nou servei molt necessari i esperat pels usuaris que, a més, permetrà atendre i acompanyar altres col·lectius, com ara les víctimes de violència de gènere. 

En els últims dos anys, la Cristina Ribas ha rebut diverses trucades del Servei de teleassistència domiciliària de la Creu Roja, una assistència que té 20 anys d'història i que ha arribat a atendre 1.300 persones. Com a usuària, Ribas destaca la rapidesa del servei. "He tingut algun problema del cor, que el tinc molt dèbil. Amb una trucada de seguida ells s'han posat en marxa i han contactat amb els serveis d'emergència".

Porta un detector de caigudes, un dels dispositius més recents que li permet donar avisos, però que també s'activa de forma automàtica quan rep un cop. Els avisos els rep la central de la Creu Roja de Barcelona, que activa el protocol d'emergència a Andorra. Ara el servei compta amb 600 usuaris, 76 tenen detector de caigudes

El coordinador del Servei de teleassistència domiciliària de la Creu Roja, Toni Calvente, ha explicat que tenen una mitjana d'incidències "d'entre 60 i 70 al dia". I posen sobretot èmfasi en les caigudes. "La més freqüent són les caigudes, per això hem posat molt d'èmfasi a tenir aquest tipus de dispositius".

Aviat se n'hi sumaran tres de nous que en els propers dies iniciaran les proves oficials, amb el valor afegit que funcionaran també fora de casa. Un d'aquests és una aplicació mòbil que permetrà saber on és l'usuari. "A la central s'encendrà el mapa que indica on és l'usuari", ha afirmat Calvente.

També hi ha un rellotge i una nova terminal amb targeta SIM, que va enllaçada a un collaret amb botó d'alerta, una solució per a aquelles llars que no tenen telèfon fix. Perquè totes les eines funcionin, tant els antics com els nous, Andorra Telecom necessita reprogramar les terminals de tots els usuaris, una feina que durarà entre tres i quatre mesos

Des de l'entitat ressalten que els nous permetran acompanyar  molts més col·lectius, com ara persones amb dificultats visuals i auditives, adolescents i víctimes de violència de gènere. Els usuaris del servei ho esperen amb moltes ganes.  "Seria collonut perquè hi ha gent que ha caigut i no han sabut com recollir-los", ha afirmat l'usuari del servei Octavi Font. Per altra banda, l'usuària Crsitina Ribas ha assegurat que el nou servei permetrà "tenir benestar i qualitat de vida".

A més, tots dos agraeixen i molt les sortides que s'organitzen des del servei i, sobretot, el seguiment telefònic. Destaquen que és molt d'agrair "que una persona estigui pendent de tu".

Des de Creu Roja Andorrana es mostren molt agraïts del suport d'Andorran Banking la i col·laboració amb el Servei de teleassistència. 

Informa: Laura Cugat
Imatges: Andreij Cristancho

 

Comparteix:

El glaucoma: segona causa de ceguera al món La Cambra de Comerç aposta per una anàlisi global davant les dificultats per retenir treballadors