La defensora de l'afiliat de la CASS ha reiterat la necessitat que l'organisme faci més difusió de les prestacions i serveis que ofereix perquè hi ha un gran desconeixement. El 2020 es van obrir 67 expedients de persones que havien fet consultes criticant el servei de la seguretat social i el tracte rebut.
La defensora de l'afiliat de la CASS, Carme Moles, deixarà el càrrec properament després de dos anys i mig, aproximadament, tractant les reclamacions i queixes dels usuaris. En el balanç del 2020 ha constatat que hi va haver 45 reclamacions del servei i 17 queixes sobre l'atenció a l'usuari i 5 expedients més en què es barrejaven els dos factors.
Ha assegurat que encara no es coneix gaire el que ofereix la CASS i creu que hauria de fer més difusió sobre les prestacions, "donar aquesta informació sense que la vinguin a demanar". Per exemple amb les pensions: "a partir de quan la pots demanar, quin és el procediment que se seguirà... perquè no és fàcil, fins i tot nosaltres hem d'anar consultant i treballant molt amb els textos legals que regulen l'actuació de la CASS, però és que n'hi ha molts i hi ha hagut moltes modificacions", diu.
Les queixes principals són les despeses no reemborsades, l'import de les prestacions i hi ha hagut un petit increment de reclamacions sobre les pensions a Espanya de gent que ha viscut al Principat, "sempre relacionada amb el fet que no s'ha passat la informació correctament a l'INSS d'Espanya o faltava documentació... sovint també relacionat amb una manca d'informació a l'afiliat que d'acord amb el conveni amb la Seguretat Social espanyola la CASS només fa que tramitar aquests expedients".
Moles ha conclòs que els usuaris lamenten, sobretot, la manca d'informació i, de vegades, consideren que no se'ls ha tractat adequadament o amb empatia.
Informa: Pere Moliné
Imatge: Albert Refart
Comparteix: