El Govern revisarà, aquest any, el pla sectorial de noves infraestructures viàries. El full de ruta es va dissenyar fa més de deu anys en un moment d'eufòria econòmica i amb un increment anual del trànsit important. L'adaptació del pla respon a una nova realitat, també condicionada per l'estat de les finances públiques. Això farà ajornar algunes obres emblemàtiques, com la desviació de la Massana.
La desviació de la Massana estava programada al pla sectorial d'Andorra a la fase dos. És a dir, es preveia que l'obra es fes, a tot estirar, a final del 2015. Els terminis no es podran acomplir perquè el pla de noves carreteres es va fer amb unes previsions molt optimistes i amb les arques de l'estat plenes. I la cosa ha canviat força. De fet, una obra prioritària per al Govern, com és la desviació de Sant Julià de Lòria, hauria d'haver estat acabada en la totalitat fa sis anys. Per això, la prioritat del departament d'Ordenament Territorial és enllestir aquest vial i deixar per més endavant el desdoblament de la carretera de la Massana. El director d'Ordenament Territorial, Manel Riera, argumenta que "la programació del pla sectorial es va fer en un moment d'eufòria econòmica" amb ràpids creixements de població i tràfic. Tot això, diu, "s'ha ralentitzat i s'ha vist que, d'una banda, no és necessari construir les vies noves al mateix ritme i, d'una altra banda, la situació de les finances públiques tampoc no ho permet". Aclareix, però, que no s'ha renunciat a res sinó que "algunes inversions es plantejaran en el moment adequat".Aquest 2014 la inversió del Departament d'Ordenament Territorial se situa en 44 milions d'euros, un increment substancial que satisfà el sector de la construcció. Amb tot, la xifra queda encara lluny dels 60 milions que es considerarien òptims i que equivalen al 2,5% del producte interior brut. Més de la meitat de la inversió està destinada a construir o millorar trams de carretera.Informa: Xavi Palma Locució: Yasmina Canedo