Els allotjaments turístics, comerços de venda d'electrònica i la venda i reparació de vehicles encapçalen la llista d'establiments que més reclamacions han rebut al servei d'Atenció al Consumidor. Després de quatre anys de creixement sostingut, el 2017 el nombre de queixes ha disminuït un 10% i provenen tant de turistes com de nacionals.
Els principals sectors objectiu de requeriments al servei d'Atenció al Consumidor són el d'allotjaments turístics, amb prop d'un 27% de les reclamacions, seguit de la venda d'electrònica i la reparació i venda de vehicles, que freguen el 10% cadascú.
El departament informa que de les 632 reclamacions rebudes el 2017, 169 provenien d'allotjaments turístics pels quals s'han tramitat tres propostes d'expedient sancionador, dos en el sector de l'electrònica i una en el sector de vehicles, amb un import total de sanció que frega els 8.500 euros.
El 2017 el servei ha rebut un 10% menys de reclamacions que l'any anterior i trenca la ratxa de creixement constant dels darrers quatre anys. En la majoria dels casos s'ha arribat a un acord entre les parts afectades en una mitjana de 7 dies per resoldre el conflicte.
Els reclamants no tenen un perfil específic i el percentatge de nacionals i de turistes és molt similar.
Informa: Anna Pifarré