Torrons, bombons i el pa de pessic italià conegut com a panettone. Aquests són alguns dels dolços més demanats pels àpats de Nadal, però també com a articles de regal. Professionals de la xocolateria han detectat un increment de la demanda i confessen la complexitat d'haver de gestionar l'augment de preu del cacau que enguany ha arribat a màxims històrics.
De neules, festucs o blat de moro torrat. Colors estridents i sabors que van més enllà de l'ametlla, la xocolata o el massapà. El xocolater campió del món Lluc Crusellas desafia així els clàssics per generar noves experiències.
"Nosaltres produïm a Vic, tenim el peu i una part del cor allà, però pugem producte cap aquí dalt amb les millors condicions possibles perquè és important que aquest producte es tracti com es mereix. Jo també intento ser al màxim aquí dalt perquè crec que és un projecte que ha intentat ser aquí present"
Lluc Crusellas, xocolater i pastisser
Des de Pyrénées, Enric Bernardo, responsable d'alimentació del grup Pyrénées, destaca que s’ha identificat una mancança d’oferta de dolços personalitzats i d’alta qualitat al país.
"Havíem identificat una mancança en la oferta del dolç a Andorra, sobretot aquest dolç més personalitzat d'alta qualitat"
Enric Bernardo, responsable d'alimentació del grup Pyrénées
Una qualitat que es busca tant en la matèria primera, com en les tècniques d'elaboració. Una opció que complementa la pastisseria més tradicional, que també té tirada per aquestes dates.
Els assortiments de bombons i de xocolates variades són alguns dels articles que tenen més èxit. Així ens ho ressalta una bomboneria de la capital, que ha detectat un increment de les vendes al voltant del 10%. Un fet que celebren, però que, per altra banda, comporta un esforç afegit per mantenir els preus tenint en compte l'increment del preu del cacau.
"El preu del cacau ha pujat i puja cada any com la gasolina. És un producte que val or perquè depèn en gran mesura del temps i del clima."
Marie Sophie Zaboukis, copropietària Jeff de Bruges
I per combatre-ho, una de les estratègies és conrear les pròpies plantacions.
"Totes les cobertures de xocolata dels bombons venen d'Equador amb la plantació que ha fet Jeff de Bruges per justament bloquejar els preus"
Marie Sophie Zaboukis, copropietària Jeff de Bruges
Així i gràcies a la bona rebuda dels clients és com estan fent front al diferencial de preus.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Sergi Linares-Pere Besolí
Comparteix: