Al trencament d'estocs de la matèria primera, com el vidre i el suro, a l'augment de la demanda i als problemes de transport s'hi ha de sumar el Brexit. Els distribuïdors i comerciants de begudes alcohòliques destaquen aquest darrer com el principal impediment per rebre les comandes quan toca, també és el causant de l'augment de preus en alguns productes.
Les begudes alcohòliques segueixen sent un reclam per la diferència de preu amb els estats veïns. Actualment, però, l'arribada de productes està sent difícil per raons alienes als distribuïdors: ja sigui els efectes de la pandèmia o el Brexit. Alguns han estat previsors i han pogut subsistir amb l'estoc que tenien, però tot i així, diu Víctor Cunill, de Bacardi-Martini, S.A, "el whisky és un dels productes importants que ens arriben des d'allà, també la ginebra, i en aquests casos hem tingut algun problema per retards en el subministrament".
David Malho Galan, de Terminal Alpha Electronic, s'ha trobat amb la mateixa situació. A part dels endarreriments en les entregues, explica que "els preus són diferents cada setmana i han anat pujant".
Els retards fa que alguns productes no s'esperin fins a la primavera. Niraj WidhaniShivansh, de Tabacs i Licors, calcula que serà a l'abril.
El que està clar és que els preus, que de moment s'han mantingut, acabaran pujant perquè "el fet de no disposar del proveïdor habitual, fa que els establiments hagin de comprar en paral·lel a un preu més elevat", diu WidhaniShivansh. Cunill ja avança que "hi haurà una pujada de preu per part nostra superior a la que prevèiem fa només dos mesos".
Mentre que des de la distribució es preveu un augment dels preus del 2% des de la venda al detall es calcula que arribarà al 10%.
Informa: Ester Pons - Anna Mata
Imatges: Anna Romagosa - Ricard Tenza
Comparteix: