La majoria dels contractes de les empreses del sector de la neteja amb l´administració acumulen pèrdues directes des de principi d´any. L'Associació d'Empreses de Neteja denuncia que el sector està en una situació límit per l'augment de les cotitzacions i reivindica la regularització dels contractes anteriors al 2016.
L´Associació d´Empreses de Neteja denuncia una situació insostenible després que el Govern aprovés un augment de l´1% en la partida de la Seguretat Social i un increment de l´1,5% en el salari base. Aquest canvi ha provocat un sobrecost en les despeses dels contractes. El president de l'Associació, Albert Daina, afirma que "l'única solució és continuar assumint les despeses, que són pèrdues, acomiadar gent o rescindir contractes i totes són situacions complicades". Tot i això, de moment no preveu rescindir contractes amb l´administració ni acomiadar personal.
L´associació s´ha reunit amb el Govern per abordar la situació. El sector està d´acord amb els canvis, però demana consensuar mesures que garanteixin la viabilitat de les empreses. L´Associació d´Empreses de Neteja reivindica l'actualització dels contractes previs a l´entrada en vigor dels nous decrets.
"El Govern no diu ni sí ni no", ha avançat aquest dimecres Antoni Martí. El cap de Govern sí que ha obert la porta a analitzar canvis parcials en els contractes en vigor, perquè l'obligació del Govern és veure si aquestes queixes són legítimes o no.
De moment no s´ha acordat cap mesura, però des d´AENA demanen que l´administració apugi un 2,5% els contractes per compensar l´augment de les cotitzacions.
Informa: Marc Guadilla Imatge: Marta Paixà
Comparteix: