El ministeri d'Educació ha indicat que l'inici de curs s'ha desenvolupat sense cap problema ni incidents. El nombre d'alumnes es troba estable entorn als 11.000. La distribució dels estudiants podria variar a causa del procés d'integració que viu el sistema espanyol, que enguany podria reduir el nombre d'alumnes.
El curs ha començat sense incidències i amb xifres estables pel que fa al nombre d'alumnes i a la distribució. Els estudiants es mantenen en 11.000.
L'Escola Andorrana continua sent la que aplega més estudiants, uns 4.200. El sistema francès acull uns 3.500 alumnes i 3.000 l'espanyol, el sistema que enguany pot patir una davallada més gran a causa del procés de canvi en què es troba i que culminarà amb la creació d'un centre integrat. Segons el ministre d'Educació, Èric Jover, es preveu que el curs vinent estigui en funcionament el centre integral que acollirà el sistema educatiu espanyol.
La implantació del sistema per competències continua sent la principal novetat al sistema educació andorrà. Ja són un terç els estudiants que el segueixen, és a dir, uns 1.500. "És el tercer any de segon cicle que entra en funcionament", ha dit el ministre, que qualifica la implantació del sistema "d'evolució natural" amb l'objectiu "que es desenvolupi a tot el sistema educatiu andorrà". Afirma que "el canvi està sent positiu però hem de posar relleu que és un canvi i això implica esforços extra de la gent del ministeri i dels professors que l'estan aplicant".
Durant l'estiu, la majoria d'escoles han vist renovades o millorades les instal·lacions. Les obres més importants s'han fet a Sant Julià de Lòria i Canillo, l'escola francesa de la Massana, el Lycée Comte de Foix.
Informa: Ana Alamán Imatge: S.Plà / M.Bellosta
Comparteix: