Andorra Telecom compensarà els clients i les empreses afectades pels talls en el servei d´internet que van reclamar. Els primers tindran un retorn en la factura i els segons seran recompensants en funció dels serveis contractats. D´altra banda, el Govern desvincula la incidència de la manca d´inversió a la societat pública.
Mitjançant un comunicat, Andorra Telecom ha informat que els clients afectats pel tall d´internet tindran una compensació. Els residencials que van fer constar l´avaria o van intentar-ho tindran un retorn de vint euros en la factura de juliol. En el cas de les empreses, que acumulen la majoria d´incidències, es fixarà la compensació en funció dels serveis contractats.
D´altra banda, Jordi Cinca ha rebutjat les crítiques de l´oposició, que atribueix els talls al fet que Andorra Telecom ha prioritzat inversions en nous camps de negoci en detriment del servei al client. El ministre portaveu nega que unes inversions perjudiquin les altres.
"No té res a veure amb una falta d'inversió", ha reiterat, abans d'explicar que, de fet, "moltes vegades" les incidències del servei estan associades a renovacions tecnològiques que va "implementant amb molta freqüència la companyia".
Cinca també ha explicat que el Govern ha traslladat als directius d´Andorra Telecom la preocupació pel fet que incidents similars es puguin repetir. I ha admès que cal preveure com fer millores sense afectar el servei.
"Segurament caldrà revisar i reforçar tots aquests processors perquè quan es facin aquests canvis de tecnologia això no acabi generant sistemàticament un problema com el de dilluns", ha reconegut.
El ministre ha recordat que la societat té uns dos-cents milions d´euros de reserves, que permeten fer front a les inversions que calguin.
Informa: Andrés González-Nandín
Comparteix: