Treure el màxim benefici de les aptituds dels alumnes des de parvulari amb l'ajuda clau dels professors és una de les reivindicacions que fan des de l'espai de reflexió educativa GAM 21 en la setmana del docent, una ocasió que també volen aprofitar per buscar la implicació de la societat en els premis Maria Geli que reconeixen iniciatives innovadores que milloren l'ensenyament.
Els professors defensen que un bon inici de curs és la base de l´èxit de l'alumne. Per això el grup de relfexió educativa GAM 21 celebra la setmana del docent amb el lema La tardor té color d´escola.
Centrats sempre en la innovació i la millora de l´ensenyament, aquest any l'atenció se centra especialment en els mètodes d´aprenentage des de l'escola bressol a través del mètode dels ambients a partir dels quals els més petits ja desenvolupen les seves aptituds. Rosa Maria Rechi és membre del col·lectiu i defensa que "els nens han d'aprofitar molt més la seva necessitat de jugar, interaccionar i explorar". Per això "han de tenir espais molt més rics que acompanyin aquesta exploració en què el mestre no ha de ser el protagonista, sinó una persona que acompanya, observa i ajuda en la capacitat d'aprendre a partir del joc de manera autònoma".
Dissabte s´ha organitzat una xerrada en col·laboració amb l'associació Rosa Sensat on es preveu que hi participin 180 docents. Dimecres, Dia del docent segons la Unesco, es farà una xerrada per prevenir conductes disruptives a les aules.
D´altra banda, després de perdre el patrocinador han decidir finançar els premis per a projectes de millora en l'educació Maria Geli amb micromecenatge. Han fet pins i guardioles perquè la gent que creu en una escola en millora continua pugui fer la seva aportació.
Informa: Rosa Alberch Imatge: Josep M. Garcia Locució: Anna Lladó
Comparteix: