El raonador del ciutadà constata queixes de ciutadans pel tracte rebut per part d'assistents socials quan demanaven ajuts econòmics. L'informe assenyala que el tracte hauria de ser més humà i respectuós, tenint en compte la situació de les persones afectades. Des del Govern s'afirma que ja s'hi està treballant.
De les diverses queixes que va rebre el raonador del ciutadà l'any passat, moltes tenien a veure amb el tracte rebut en l'actuació de les assistentes socials. Segons diu el raonador en el seu informe anual, quan els ciutadans acudeixen a les assistentes socials haurien de rebre el tracte que es mereixen, "més humà i respectuós", considerant que ja els és prou difícil haver de sol·licitar una ajuda econòmica, per haver se ser atesos despectivament.
Les queixes van ser traslladades al Ministeri d'Afers Socials, que enguany ja ha posat fil a l´agulla per millorar el servei d´atenció a les persones i les famílies. A l'espera d'analitzar l'informe en profunditat, el ministre d´Afers Socials demana prudència.
Segons la secretària d´Estat d´Afers Socials, el 2016 es va fer un estudi de clima per detectar els punts on calia actuar per fer-lo més proactiu i proper al ciutadà. També es va fer un pla director que s´aplicarà enguany. Ester Fenoll assegura que les queixes traslladades pel raonador s´han atès una per una.
Informa: Andrés González-Nandín / Laia Ferré Marot
Comparteix: