El nombre de demandes rebudes per l'Andorra Convention Bureau per fer congressos o trobades empresarials ha augmentat un 34% el 2015. L'objectiu és continuar creixent aquest any, tenint en compte, sobretot, que el turisme de negocis acostuma a fer una despesa més elevada que la dels visitants convencionals.
L'Andorra Convention Bureau, l´ens encarregat de la promoció del Principat com a destinació de congressos, presentacions o viatges d’incentius, vol continuar l´aposta pel turisme de negocis, especialment en temporada baixa. Anualment s'organitzen uns 300 esdeveniments que atreuen al voltant de 10.000 persones.
El director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, explica que l´últim any, a més, el nombre de peticions per part d'empreses ha crescut considerablement. Afirma que "el 2014 al 2015 hem incrementat un 34% el nombre de demandes que hem rebut". Pronostica un comportament similar el 2016. Les dades, diu, denoten "que el mercat genera major nombre de demandes".
El turista de negocis acostuma a fer una estada d'entre dos i tres nits, amb una despesa superior a la de la resta de visitants que Torres xifra "entre els 180 i els 200 euros al dia, mentre que el turista convencional està entre els 130 i els 140". A més, "l'ús de serveis turístics també és molt més ampli".
Aquest any destaca el Congrés mundial de turisme de neu i muntanya, a principi de març. A la primavera hi ha previstos un congrés de bloguers relacionats amb el turisme i una trobada de la firma automobilística Seat, entre d´altres.
Per al 2017, l´Andorra Convention Bureau ja està treballant en quatre congressos, un dels quals podria atreure 1.000 persones.
Informa: Anna Lladó Imatge: Cristina Jubete Locució: Jordi Lorente
Comparteix: