L'hidrogen guanya punts per ser combustible habitual a Andorra. L'aposta del Govern per l'energia renovable fa més fàcil produir-ne.
El paradigma del transport a Europa està canviant de manera ràpida i alhora, obligada, i Andorra no n'és una excepció. La prohibició de la venda de vehicles lleugers nous de combustió a partir del 2035 obre un nou ventall de possibilitats pel que fa a la propulsió de vehicles. Andorra no és productora de gas, ni de llum a gran escala, però sí que ho podria ser d'hidrogen.
El director de l'oficina d'Energia i Canvi Climàtic, Carles Miquel, explica que "l'electrificació s'adapta molt bé als vehicles lleugers" i hi ha més dificultats amb vehicles més pesants. Tot i això, també destaca que la introducció de l'hidrogen en els vehicles pesants "és molt més fàcil de fer".
L'electricitat i l'hidrogen podrien ser una solució per al territori andorrà. Una barreja que aniria bé per als vehicles lleugers i també per als pesants. Andorra està integrada a la taula de treball pirinenc que presideix el País Basc i que cerca els actius que ja treballen amb l'hidrogen, una energia que es pot instaurar al país aviat, sempre que es tingui present el compromís per la sostenibilitat.
Informa: Carles Alonso
Imatges: Andreij Cristancho
Locució: Jordi Lorente
Comparteix: